Hopp til hovedinnholdet

Ta plass i valgkampen!

Bilde av person i rød jakke som deler ut en brosjyre.
Foto: Frivillighet Norge, Hedvig Kolboholen.

Har din organisasjon en sak dere ønsker å få oppmerksomhet om i valgkampen? Frivillighet Norge arrangerer et seminar hvor du får tips til hvordan dere kan ta plass til høsten.

Valgkampen nærmer seg. Hvordan kan frivillige organisasjoner, lag og foreninger være synlig i den? Vi ser på hva som står om frivillighetspolitiske saker i partiprogrammene, hva redaktører er opptatt av når de skal lage saker både lokalt og nasjonalt, hvordan partiene jobber med valgkamp og hvordan organisasjonene skaper oppmerksomhet rundt en sak.

Lenke til arrangement på Zoom: https://zoom.us/j/95417976973?pwd=WFhoY0E4UHpGdmRvMU5NSEVoNG1JQT09

Program:

Hva står i partiprogrammene?

Hva mener de ulike partiene om frivillighet? Er de for eller mot momskompensasjon? Og hva kan de egentlig gjøre for frivilligheten om vi stemmer på dem? Politisk rådgiver i Frivillighet Norge, Janne Nyhus, gir deg en gjennomgang.

Ta plass i mediene!

Hans Petter Sjøli er debattredaktør i VG og en av dem som mottar flest utkast til kronikker og leserinnlegg i året. Han deltar også aktivt i ordskiftet selv. Hva slags innlegg ønsker han seg, hvem skiller seg ut i innboksen og hva mener han er viktig for å fremme en bred, nasjonal debatt, også i sosiale medier? Kim Riseth er redaktør i lokalavisa Namdalsavisa, en av initiativtakerne bak samarbeidet Trønderdebatt. Han har også erfaring fra riksmediene som mangeårig utenriksmedarbeider i VG og leder av VGs søndagsbilag. Hvordan jobber han for å fremme lokal debatt, og hvordan kan organisasjonene bli flinkere til å engasjere seg lokalt? Politisk rådgiver i Frivillighet Norge, Guri Idsø Viken, møter begge til samtale.

Nå fram til politikerne!

Hvordan når man fram til politikerne i valgkampen? Hvordan kan din sak bli deres? Vi inviterer en sentral valgkampmedarbeider til samtale!

Få oppmerksomhet!

Hvordan får man oppmerksomhet rundt saken sin? Lea Mariero er leder for Redd Barnas ungdomsorganisasjon Press. Hun forteller om prisutdelingen Gullbarbie - en pris som går til den medie- og reklameaktøren som best bruker ensidige skjønnhetsidealer, gamle kjønnsroller og unødvendig seksualisering for å selge deg noe.

Kjør kampanje!

Hva kjennetegner en god kampanje og hvordan lager man den? Hanne Flood og Fridtjof Lyse Falk, som begge er konsulenter i Corporate Communications, gir nyttige råd og tips

Praktisk informasjon:

Seminaret er gratis og åpent for alle Frivillighet Norges medlemmer.

Møtet er digitalt, og du får påloggingsinformasjon på epost når du har meldt deg på.

Velkommen!

Kontaktperson

Bilde av Janne Nyhus
Janne Nyhus
Politisk rådgiver
97 07 56 96
[email protected]

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Les personvernerklæring